Nový vizuální styl Moravské filharmonie Olomouc

Začátkem roku 2019 vypsala Moravská filharmonie Olomouc sídlící a koncertující na olomouckém Horním náměstí  zakázku na svůj nový vizuální styl. Vítězný návrh, jehož autorem je Studio Marvil z Prahy, se postupně během 74. koncertní sezóny projevuje v propagačních materiálech a na internetových stránkách MFO. Podle zadání má jít o originální a zároveň funkční vizuální styl se širokými možnostmi využití. Je postaven na propracovaném, uceleném pojetí a moderním, graficky čistém zpracování bez přílišné zdobnosti.

Autor jej vystavěl na písmu Kessler nesoucím v sobě estetiku historických notových zápisů, na naznačení zvukových vln, jež z doprovodných obrazových materiálů vytvářejí „zvukové obrazy“, a na barevnosti inspirované černobílou notovou osnovou a stříbrno-červeně šachovanou moravskou orlicí.

Ředitel Moravské filharmonie Olomouc Jonáš Harman k návrhu řekl: „Návrh Studia Marvil vystihl naši představu o celkové výtvarné úrovni řešení, propojení s barokní Olomoucí i praktické použitelnosti a variabilitě užití. Jsem velmi rád, že náš orchestr získá v očích veřejnosti jasnou a na první pohled odlišitelnou vizuální identitu.

Porota hodnotící dodané návrhy byla složena ze zástupce MFO (zadavatele), zástupce statutárního města Olomouce (zřizovatele MFO), předních grafiků, zástupce Unie výtvarných umělců Olomoucka, tiskaře a marketingového a mediálního stratéga.

V článku Moravská filharmonie Olomouc má nové logo a vizuální styl se "zvukovými obrazy" a stříbrnou z moravské orlice zveřejněném 31. října 2019 na stránkách olomouc.cz se dále uvádí, že porota ocenila především vhodný výběr písma, typografické detaily a sázku na opomíjenou doplňkovou barvu moravského znaku – stříbrnou, což je nešikovná ba dost zvláštní formulace. Stříbrná je prostě jednou z tinktur moravské orlice, jejího stříbrnočerveného šachování, tak jakápak "doplňková" barva.

Styly se podle přání a potřeb vyvíjejí. Může být, že se mezi ty zvukové vlny, co vidíme na ukázkách, jednou dostanou sem tam i vlny červená a modrá, což jsou další barvy moravské orlice. Stačilo by i po jedné.

Jednotlivé prvky obrazového stylu společně tvoří velice působivý, soudržný a dobře rozpoznatelný celek. Logo, typografie, zvukové obrazy a barevnost vytvářejí pevný rámec, který je možné naplňovat různými koncepty kampaní, od fotografií umělců přes obecnější snímky detailů z koncertů až po sérií fotografií detailů nedočkavých posluchačů chystajících se na koncert. 

Barvy moravské orlice. Moravské barvy. Moravská kokarda